Mam do sprzedania SD-BOX za 350 zł. Jesteś zainteresowany, to skontaktuj się.

Aktualizacja zawiera listę plików bazy z wersji 68. Zaktualizowano Demos i Games oraz dodano dodatkowe pliki z Games i Musicas wraz z literą A. Z każdą aktualizacją bazy HVSC postaram się dodać kolejne pliki. Usunięto pliki do poprzedniej wersji, ze względu na niewielkie różnice w rozmiarze wszystkich dodanych plików i tych wymaganych do aktualizacji. Jednak w przyszłości nie wykluczam takiego zabiegu. Szczegóły znajdziecie klikając powyższy odnośnik.

Dodano: 2018-05-17 16:39:00

Instrukcja o Simons' Basicu jest dostępna od ponad sześciu lat. Zawiera ona opis większości poleceń. Postanowiłem ją zaktualizować o opis ich wszystkich wraz z przykładami do każdego z nich. Dodatkowo w materiałach do pobrania znajduje się obraz dyskietki zawierający wszystkie programy z tej instrukcji, co znacznie upraszcza korzystanie z niej i nie wymaga żmudnego przepisywania programów. Przygotowanie instrukcji ze względu na jej rozmiar, zajęło sporo czasu i przyczyniło się do bardzo wygodnej formy korzystania z niej. Zachęcam wszystkich pasjonatów tego języka programowania, do zapoznania się z nią.

Dodano: 2018-01-31 11:02:00

To już dziewiąty numer. i tak jak w zeszłym roku ukazał się on tuż przed świętami. Opis nowości na różne platformy wyłania i kilka ciekawych produkcji. Sporo recenzji oraz felietonów nie tylko na C64, jest tym czego należało oczekiwać. Wśród nich znaleźć można grę Turrican w wersji NTSC. SiBUGA to tajemniczy skrót określający pewien rodzaj gier, choć prostych w obsłudze, to niekoniecznie łatwych. Sid Meier's Pirates to tytuł, który powinien być znany dla każdego gracza, a felieton na temat tej serii przybliży nam podobieństwa i różnicy pomiędzy obecnymi i starszymi wersjami tej gry. Nie zabrakło stałych rubryk jak Wspomnienia Growego Dziada czy Z innej beczki. Przeprowadzone wywiady przeniosą na w przeszłość podczas opowieści Davida Pleasance, przybliżą informacje na temat kontrolera SiBUGA oraz w stałej rubryce SID Adventuers poczytacie o twórcy muzyki na 3 SIDy. Poradnik o uzyskaniu najlepszego obrazy na C64 został opisany krótki i treściwie, jednak w jaki sposób zostało to uzyskane już nie zasługuje na pochwałę. Luźne rozmowy oraz komiks to stałe elementy i nie mogło i tym razem ich zabraknąć. Na coverdisku znajdziecie trzy gry typu SiBUGA. Zauważyłem drobne błędy w składzie, drobne nieprzetłumaczenia w wersji anglojęzycznej oraz znacznie bogatsze opisy po angielsku. Te drobne błędy w mojej ocenie nie wpływają na całokształt tego numeru. Jest to świetna pozycja na długie zimowe wieczory.

Dodano: 2017-12-29 16:18:00

Tym razem trzy miesiące okazały się zbyt krótkim okresem. Poświęcony czas przyczynił się do dodania usuwania plików, szybkiego zaznaczania elementów lub zmiany loadera Exos na FC3. Dzięki niemu można wczytać pliki ze stacji dysków, na obydwu standardach wyświetlania obrazu (PAL i NTSC). Choć w wersji 1.12 zostało poprawione działanie cartridge'a na C-128, to nie dział on na wszystkich wersjach tego komputera. W obecnej wersji ponownie została wykonana ta próba dla C128. Nie mam możliwości sprawdzenia tego na wszystkich modelach 128-ki. Dodano standardowy odczyt i zapis dla magnetofonu, przyspieszono zapis dla SD2IEC i wprowadzono drobne poprawki.

Dodano: 2017-11-26 13:18:00

Redakcji udało się wydać kolejny numer po kwartalnym okresie oczekiwania. Mnóstwo nowości, wśród których według mnie interesująco wyglądają dwie: Bermuda Syndrome oraz Limbo. To już tradycja wersji wydanej po angielsku zawierającej nowości w innej kolejności niż wersja po polsku. Wywiady z polskimi twórcami Krzysztofem Augustynem oraz Katodem przybliżą Wam ich historie z tworzenia gier i muzyki. Andreas Falkenhahn to twórca języka MAL Hollywood i przeprowadzony z nim wywiad zawiera sporo informacji o samym autorze, jak i jego języku programowania. Felietony zawierają sporo ciekawych spojrzeń na różne tematy, związane z retro komputerami. Wśród nich jest opis pogrania na Amidze, przy użyciu urządzeń mobilnych. Recenzje gier to stały mocny punkt każdego numeru. Tym razem jest sporo opisów nowych gier, z mniejsza ilością starszych tytułów. Doceniam ponowne wykonanie map do gry Miecze Valdgira II przez Uka i nie skorzystanie z gotowej wykonanej przez mnie. Poradniki pozwolą Wam połączyć się przy użyciu sieci lub naprawić połamany plastik obudowy komputera. Johny jak zwykle nie zawiódł i naszkicował kolejną część komiksu. W materiałach do tego numeru jest plakat z logo Commodore, składającym się z kilkuset obrazków ze znanych gier. Znając cenę wersji papierowej przy tak małym nakładzie, jego zakup nieznacznie nadszarpnie wam budżet. Wersja papierowa zawiera wydrukowany plakat w formacie A2. Okładki obydwu wydań różnią się między sobą i nie chodzi mi tu o tekst, są poprzesuwane. Na jednej ze stron znajduje się informacja o możliwości zdobycia magazynu w wersji papierowej poprzez jego zakup. Tu chodziło raczej o możliwość nabycia. Oprócz tych małych wpadek ten numer uważam za udany i już czekam na następny. Gratulację.

Dodano: 2017-09-01 12:08:00

Ten projekt powstał z myślą o osobach chcących posłuchać SIDów na prawdziwym C64 z użyciem SD2IEC. Mój pomysł przyczyni się do ułatwienia tego zadania. Pod powyższym linkiem znajdziecie wszystkie szczegóły.

Dodano: 2017-07-28 14:52:00

Nowsza wersja wnosi drobne ulepszenia. Zapamiętanie ostatnio wybranego elementu będzie świetną informacją dla graczy. Po resecie nie trzeba będzie się zastanawiać, który plik poprzednio został uruchomiony. Wcześniej ta opcja działała tylko dla większości plików SID. Opcja programowej zmiany dyskietek podczas kopiowania na SD2IEC znacznie usprawnia kopiowanie plików, Gdy zabraknie miejsca na dyskietce, zostanie ona zmieniona na kolejną. Dodanie poprawek dla odtwarzacza plików SID usprawniło i pozwoliło odtwarzać utwory z właściwą szybkością, czego nie oferują niektóre odtwarzacze, także te uruchamiane na innych platformach niż C64. Dodałem także jedną propozycję użytkownika. W miarę możliwości postaram się poprawić funkcjonalność sugerując się uwagami innych.

Dodano: 2017-07-01 16:23:00

Na kolejny numer przyszło nam czekać zaledwie cztery miesiące. Zawiera on wiele nowości, ułożonych losowo w obydwóch wydaniach. Spora i zbalansowana ilość recenzji na różne platformy sprzętowe pozwoli znaleźć coś dla siebie. Przegląd bijatyk lub tematycznej kompilacji niebanalnych gier oraz SEUCK COMPO 2016, jest doskonałym dopełnieniem tematu. Tradycyjnie znajdziecie wywiady, jednak tym razem nie ujawnię czego one dotyczą. Oprócz strony rozrywkowej nie zabrakło opisu sprzętu i oprogramowania. Na Amigę 600 przedstawiono opis karty turbo oraz w osobnym poradniku sposób upiększenia tego komputera. Temat Gadających głów zawiera dyskusję na odwieczne pytanie wojenek. Posiadasz PS2, to sprawdź jak na nim uruchomić gry z C64. A skoro mowa o komodorku, to jeden z autorów przedstawił listę menadżerów dla SD2IEC, jednak jak na mój gust przemilczał pewne fakty. To już tradycja zaczerpnięta jeszcze z magazynu Komoda - czyli komiks, jak zwykle jest zabawny. W magazynie znajdziemy wzmiankę o wersji papierowej. Zastanawia mnie jej cena, czy będzie na kieszeń przeciętnego Kowalskiego. Gratuluję świetnego numeru.

Dodano: 2017-05-09 11:07:00

Choć pierwszy kwietnia sugeruje zupełnie coś innego, to nie żart, jest nowsza wersja oprogramowania. W niej największy nacisk postawiłem na odtwarzacz plików SID. Zawierał on sporo błędów, uniemożliwiających prawidłowe działanie oprogramowania. Wygenerowanie bazy zawierającej informacje o każdym pliku sid, pomogło w przewidzeniu i wyeliminowaniu błędów. Tym razem przesłuchałem 2242 plików (DEMOS) oraz kilkadziesiąt innych wytypowanych do testów, choć po przesłuchaniu kilkudziesięciu pojawiły się wcześniej niewystępujące problemy. Około dwa miesiące przeznaczyłem na słuchanie, zmienianie oprogramowania, analizowanie i przewidywanie niestandardowych sytuacji, oraz poprawianie sygnatur plików i w nielicznych przypadkach programu inicjującego. Dodatkowo dodałem obsługę plików na dwa lub trzy SIDy. Poświęcony czas zaowocował powstaniu pierwszego profesjonalnego odtwarzacza. Usunąłem poważny błąd podczas odczytywania katalogu dyskietki lub karty SD. Opis pozostałym zmian znajduje się w historii aktualizacji. Postaram się częściej i cyklicznie wydawać nowszą wersje oprogramowania.

Dodano: 2017-04-01 16:46:00

Szósty numer jest świątecznym prezentem od redakcji. Jest on najobszerniejszym spośród wszystkich wcześniej wydanych. Spora ilość nowości oraz recenzji gier, także tych nowych jest tym czego należy oczekiwać. Wśród nich druga edycja Great Giana Sisters oraz aktualizacja składów do gry Sensible World of Soccer Znajdziecie tam także przegląd imprez związanych ze starymi komputerami. Wśród przeprowadzonych wywiadów poczytacie o cOzmo, czyli obiecująco zapowiadającym się muzyku, Robie Andersonie - autorze gry Moonstone: A Hard Days Knight oraz twórcy kart turbo do Amigi - Jensie Schönfeldzie. Moim zdaniem wykonanie nowej płyty do C64 przez tego ostatniego i umieszczenie w niej starych specjalizowanych układów było mega pomyłką. Tradycyjnie są poradniki i opisy sprzętu. Czy gry platformowe są fenomenalne? Przekonajcie się sami czytając zdanie redakcji. Wśród świątecznych bonusów znalazł się komiks Johnny'ego oraz cover disk zatytułowany "Poznaj załogę". Oprócz pozytywów można znaleźć sporo błędów podczas składania oraz niewyraźne obrazki. Największą rzeczą jaka mnie zbulwersowała jest reklama w postaci wywiadu z Jurkiem "Duddie" Dudkiem. Co ma wspólnego Atari z Commodore lub Amigą?

Dodano: 2016-12-26 18:30:00

Data ostatniej aktualizacji:2024-01-15 14:35:33.

Ta witryna używa plików Cookies. Przeglądając nasz serwis wyrażasz zgodę na korzystanie z ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj dalej ...
c64.com.pl © 2009-2024